Julia Lundqvist

24-25/3 Nusa Lembongan, Indonesien.
Den 24/3 började jag morgonen med en löprunda, frukost och sedan gav vi oss iväg till dykcentret. Det var dags att tetsta på dykningen här. Vi hade bestämt att vi ville till Manta Bay och Crystal Bay för att förhoppningsvis få se Mantor eller Mola Mola (världens största fisk). Allt börjar väldigt bra med att vi får se delfiner från båten innan vi hoppar ner. Första dyket börjar väldigt strömt och det tog mycket på både krafterna och luften att simma mot strömmen. När vi sedan kommit ut ur strömmen så inser vi att Gopron immar ovanligt mycket (aldrig dykt med den i såhär kallt vatten innan) och Daniel började hålla lite extra koll på den. Tillslut så bestämmer han sig för att avsluta dyket och simma tillbaka till båten för han har upptäckt vattendroppar innanför skalet. Vi andra fortsätter dyket och får slutligen se mantor. Men det bådar dock inte gott för vår älskade Gopro...

Andra dyket var bättre på alla sätt och vis, vi lämnade gopron på båten och fick släppa den ur tankarna ett tag. Crystal Bay var magiskt, det var verkligen som att dyka i ett akvarium. Tyvärr fick vi inte se Mola Molan men det gjorde inget. Något som var riktigt häftigt också var att man kunde ha vissa delar av kroppen i kalla strömmar medans man hade resterande kropp i varma.

På kvällen njöt vi av solnedgången och sedan mötte vi sedan upp efterlängtade Angela, som numera är bosatt i Australien och som jag därför inte har träffat på över två år. Riktigt kul att träffas igen och att även få träffa hennes pojkvän Stu från England. Det blev middag och en öl innan vi sa godnatt.

Den 25/3 började vi morgonen åter igen med en löprunda, frukost och sedan mötte vi upp Angela och Stu för dagens moppe-utflykt runt ön. Vi åkte till fina viewpoints, solade och badade på underbara dream beach och testade på cliff-jumping.

På kvällen njöt jag och Daniel i vanlig ordning av solnedgången och sedan åt vi middag ihop med Angela och Stu. En riktig kanondag!!